דלג לתוכן
אתר זה לא תומך בגרסאות ישנות של אינטרנט אקספלורר
מומלץ להשתמש בדפדפן גוגל כרום או פיירפוקס מוזילה
(או באינטרנט אקספלורר / edge עדכני)

לוגו מאוייר חדש, כיצד יצרתי את הלוגו החדש שלי

לוגו ישן – לוגו חדש, שתוף בתהליך יצירה, חשיבה ורגש

בדרך ליצירת לוגו מאוייר חדש לעסק, אספר בקצרה על הלוגו הקודם שלי, בלווי דוגמא. הלוגו היה עץ של יצירה. הענפים היו עפרון, מכחול, ציפורן ומהם יצאו מני שירבוטים ואותיות. השראה מהכתוב בתהילים א, ג'.

וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ.

המשווה אדם צדיק ומאמין ההולך בדרך הישר, לעץ צומח וגדל ומתפתח.

בלוגו החדש יש זיקה חזקה גם כן למשפט הזה, והוא כולל דברים נוספים שעלו לי כאשר עשיתי מעין בריף שנעשה כמפת מוח.

תהליך היצירה

הבריף כאן היה לא רק מה שהעסק ישדר, אלא חיבור פנימי למהות שלי, מי אני ומה יש לי לתת לעולם.
מכאן יהיה חיבור לכל אדם שירצה להיעזר בי, בכשרונותי, בידע ובנסיון שלי.

בשלב ראשון עדיין נאחזתי בצבעוניות של כתום וכחול/תורכיז מהלוגו הקודם, וגם בעץ. למעשה אדמה עץ ומים.  המשכתי לחפש, ביצירת סקיצות נוספות.

לוגו ישן של נירה בר וסקיצות

חלק ממחקר וחיפוש הוא השראה, והתבוננות בלוגואים מאויירים אחרים בכל מני תחומים. חיפשתי רעיונות אפשריים ליצירה שממש ביקשה לצאת ממני, ולא דווקא לענות על המוסכמות הנוקשות הקשורות בעיצוב לוגו.

לוגואים ללמידה והמחשה בלבד לבלוג נירה בר

התהליך היה עם חיבור להקשבה פנימית, חיבור לתהליך בתטא הילינג למציאת הצבעוניות הנכונה –
הופיעו גם הצבעים של תורכיז כחול  וירוקים,  הכל היה הִיולי ומתהווה, כמו בצבעי מים שמתערבבים. הופיעו צבעים של תורכיז כחול וירוק וגוונים שלהם.

בריף וערכים

קירקוע, יציבות, גם זרימה, כעץ על פלגי מים… צמיחה גדילה והתפתחות, הזנה, ומשם מעוף.

חיבור לאדמה למים ולשמים, תמיד מבפנים החוצה. התכנסות – אינקובציה בעומק, בבסיס, עם שכבות ורבדים, איזון והרמוניה ואז פריצה, לעוף, לפרוץ מסגרות. ידיעה שמהמקום הכי פנימי ועמוק אפשר להגיע הכי רחוק והכי גבוה.

האסוצאציות לרחם, לדגירה, לקרקע פוריה, ולהנבטה היו טבעיות, מכאן הדברים התחברו לי לצורה של ביצה, טיפה, דחיסות לעומת אווריריות.
התחלתי לעשות כמה וכמה נסיונות בצבעי מים ולסרוק אותם, עד שהגעתי לתוצאה רצויה עם כמה עידונים וכיוונונים במחשב.
שלחתי לכמה קולגות חברות, והתגובות היו מצויינות,
חלקן ממש נתנו פרשנות – ביצה, טיפה, טביעת אצבע, עולם בתוך טיפה, צמיחה פריחה ויציאה ״מהבועה״

היה לי ברור שזה לוגו של מאיירת יוצרת, לוגו שמספר סיפור, ובטוי אישי ייחודי.

לוגו נירה בר גדול לבלוג

פיענוח הלוגו ומשמעויות…

בשלב זה נזכרתי באישה מוכשרת ומיוחדת, שהכרתי דרך הפייסבוק, והייתי אצלה במפגש מעניין בנושא ציורולוגיה, צבעים ציורים אותיות ומספרים. רינת פלג – ציורולוגית – מומחית בפענוח ציורים, שרבוטים ואבחון כתבי-יד.

פניתי אליה לחוות דעת מקצועית על הלוגו שהיה בשלבי סיום, ולניתוח של מה הוא משדר.
זה היה לא פחות ממדהים.

מה שכתבה לי רינת:
בלוגו יש עומק של ידע וגוונים של סקרנות
הלוגו נראה כמו טביעת אצבע של יצירתיות, דיבור נובע, יכולת הקשבה.
משחק הגוונים מאפשר נוכחות של קשת רחבה יותר של תכונות אופי שאת מביאה לידי ביטוי ביצירותיך.
הגזע הלבן מדבר על שוויון הזדמנויות, בכל פעם יש התחלה חדשה,
ההתבוננות מאפשרת לוותר על סטריאוטיפים ודעות קדומות ובכל פעם להביא את הדבר כאילו פגשת אותו בפעם הראשונה.

כדי לפרוץ מסגרות ודרך, להביא את התנועה לידי ביטוי הצבע הכתום יכול לעשות את העבודה , אם תוסיפי אותו בקטנה הוא יעניק ויטליות תנועה גמישות זרימה.

ציפורים בציור מאפשרות למצייר להתרומם לדמיון ולראות את התוצאות ממעוף הציפור , ממבט על.

בסיעור המוח שעשית על הדף כתבת לעצמך על העץ ששתול על פלגי מים
העץ הוא האלמנט הראשון אותו בחר אמיל יוקר להוסיף לארגז הכלים הגרפולוגי כדי ללמוד אודותיו באופן מעמיק יותר.

העץ מתאר את הגוף הפיזי של המצייר אותו , רגליים בטן וידיים  הבחירה שלך לצייר את העץ בלבן היא היכולת שלך ליצור בכל פעם יצירה חדשה בהתאם לרצון הפנימי של המבקש.

לאחר שהוספתי כתום ציינה כי הפירות הכתומים מוסיפים תנועה וחיוניות, זה נראה מרשים ועשיר.

התוצאה לפניכם, ומצורף גם גיף שמתאר את הלוגו באנימציה.

 

לוגו נירה בר גיף אנימציה 1280wX800

FacebookWhatsAppEmail

2 תגובות על “לוגו מאוייר חדש, כיצד יצרתי את הלוגו החדש שלי”

  1. יפעת סנטו הגיב:

    תודה לך על זה.
    אהבתי לראות את עומק התהליך. עכשיו אני מבינה יותר שראוי להתחבר למעצב כאדם עוד לפני שמבקשים את שירותיו, ועוד לפני שרואים את הלוגו.
    בעצם נראה, כי זה לא אותו המוצר אותו ממתגים- אלא את האדם.
    תודה!!!

    1. nira הגיב:

      היי יפעת,
      תודה על המשוב המפרגן. אציין כי לוגו "עצמי" , ז"א של המעצב/מאייר עבור עצמו, הוא הכי קשה לביצוע.
      אומרת את זה מנסיוני, ומנסיונם של אחרים. זה גם לוקח המון זמן, והמון התלבטויות…
      כאן במקרה זה המיתוג הוא גם האדם – כי המוצרים הם ממני,
      בעוד שבעסקים אחרים זה לא רק האדם, זה מאוד תלוי מהו העסק. למשל במטפלים, מאמנים וכדומה, יש קרבה גדולה במהות העסק לאנשים עצמם.
      עסק יכול להיות שותפות של כמה אנשים ואז צריך לעשות איזה שילוב מוצלח – מה ישקף העסק.
      עסק יכל להיות מוצר או סדרה של מוצרים שהם הם העיקר ולא ממש האדם שמשווק אותם.
      בקיצור מורכב, מה שכן כימיה טובה עם המעצב ואמון, זה מאוד מאוד חשוב.

כתבו לי מה דעתכם

כתובת האימייל לא תפורסם באתר.

ניתן להשתמש בתגיות HTML ובתכונות אלה: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>