דלג לתוכן
אתר זה לא תומך בגרסאות ישנות של אינטרנט אקספלורר
מומלץ להשתמש בדפדפן גוגל כרום או פיירפוקס מוזילה
(או באינטרנט אקספלורר / edge עדכני)

מה זה עיצוב גרפי ולמה זה טוב?

מהו עיצוב גרפי ומדוע חשוב להשקיע בו?           

עיצוב גרפי עוסק בהעברת מסר באמצעות שילוב טקסט ודימוי חזותי  – תמונה  /איור. המסר מאפשר  ניראות של העסק, חלון הראווה שלו  – מי אתם?  מה הייחודיות שלכם ואילו  מסרים אתם  משדרים  לסביבה – ללקוחות ואף למתחרים.
ניראות העסק באה לידי ביטוי בפריטים שונים אשר העסק זקוק להם  על מנת לקדם את עצמו  –  כרטיסי ביקור, ניירת, פלאייר, גלויה שיווקית/ מוצרי קידום מכירות , עמוד עיסקי לפייסבוק, אתר ועוד. המעצב/ת לומד ובודק מה המסר  שיש להעביר עליכם ועל העסק, לאפשר את זיהויו וזכירתו על ידי הלקוחות. יש כאן בניה של קונספט, והמחשה שלו באמצעות עיצוב.

מהו תהליך העיצוב ומה קורה בו?

התהליך עוסק בהמחשת הרעיון של העסק והעברת המסרים שלו  באופן חזותי כולל מספר שלבים:  פגישה ודיון בשאלון לקוח (בריף)  הכולל שאלות אודות העסק, ערכים, מטרות, יתרונות, מתחרים וכדומה.

השלב הבא הוא מחקר, חשיבה מרובה, ניתוח נתונים שהתקבלו בבריף, חיפוש אחר דברים ויזואליים המתייחסים  ומתקשרים לרעיונות  שהועלו בשאלון לקוח, כמו מקורות השראה, צבעים, צורות, צילומים, סקיצות ראשוניות, אצלי כמאיירת ומעצבת, הסקיצות בדרך כלל ברישום ידני חופשי.

השלב הבא הוא סקיצות מתקדמות ומפורטות יותר של הרעיון, אשר ממחישות באופן חזותי את המסר.
ומכאן –  גיבוש כמה רעיונות עיצוביים עבור הלקוח.

בשלב נוסף, הלקוח מקבל את  הסקיצות שהן למעשה כמה דוגמאות ברמת גימור גבוהה, ומחווה את דעתו עליהן, השלב הבא הוא התייעצות הדדית ושיחה שמאפשרת לקדם את הפרוייקט לשביעות רצון הלקוח. תהליך העיצוב מביא לידי ביטוי את הידע והניסיון המקצועי, הכישרון והיצירתיות שלי .

האם התהליך תמיד מורכב וארוך?

התהליך מורכב, אך מותאם להיקף הפרוייקט. לדוגמא התהליך המתואר למעלה מתיחס לעיצוב לוגו ותדמית , שהוא תהליך מעמיק וארוך, גם בפרוייקטים אחרים התהליך דומה, מותאם לפרוייקט/המוצר הנדרש,  ולחומרים המתקבלים מן הלקוח. אם יש לוגו – יש לעצב תדמית מתאימה, והתהליך קצר יותר.

לפעמים סקיצות ורעיונות עוברים לי בראש, חלקם מגיעים לרישום סקיצה וחלקם לא, לפעמים אני רואה מגוון אפשרויות בדמיוני, ובוחרת רק אחת ומתמקדת בה, כי היא נראית לי הנכונה והמתאימה ביותר. גם על הסקיצה הזו יש שינויים והיא מתפתחת תוך כדי התהליך, למוצר המוגמר.

למה עיצוב גרפי משולב איור?

בתהליך של הפיכת רעיון לביטוי חזותי – רושמים אותו על גבי נייר, משרבטים אותו כסקיצה, בקוים וצורות. עיצוב כלשהו מתחיל בקו-  אצלי זה תמיד מתחיל ביד החופשית שלי כמעצבת/מאיירת.  האיור יכול להיות חופשי זורם ואישי, או ממוחשב מוקפד ומדוייק, הבחירה היא של הלקוח בהתיעצות איתי – לאן ניקח את הקו הראשוני הזה מבחינה עיצובית.

חברות גדולות ועסקים מצליחים משלבים איור בתדמית העיסקית שלהם, לפעמים האיור מהווה את הלוגו של חברה, לפעמים הקמפיין למוצר מסויים משלב איורים.  החברות והעסקים הללו הבינו מזמן שאיור כבר לא נתפס כמשהו לילדים, אלא כדבר שמעורר רגש אצל הלקוח ויכול להניעו לפעולה.

האיור בחברות מסויימות מופיע בלוגו או מלווה פירסומים ומוצרים של החברה. לדוגמא –  נסטלה, יוניליבר, מקס ברנר, סטארבקס ועוד.  אני מציעה לכם להסתכל בפירסומים שונים בעיתונות יומית, באינטרנט ובטלויזיה  ופשוט להתחיל לשים לב  כמה דברים מאויירים  –  עושים את העבודה. לדוגמא חברה לייצורמוצרי חלב, גבינה שמזכירה את הבית?…

אחרי שלב הסקיצות הידניות  –  מעבדים את הרעיון ומחליטים על  הסיגנון שלו. אפשר להשאיר את העיצוב בקו חופשי /ידני , אפשר לתרגם אותו לקו מוקפד ומדוייק במחשב, כיום ניתן גם לאייר ידנית במחשב. קו חופשי משדר חמימות וקשר, משהו אישי ולא מנוכר.

למה לקחת מעצב/ת?

כיום ניתן באמצעות האינטרנט "להוריד" דברים מן המחשב ולנסות לעצב לבד או בבאמצעותת חברים "בעלי ידע". לתדמית העסק כפי שמשתקפת ב"חלון הראווה שלו"  – אתר אינטרנט, פייסבוק, כרטיס ביקור וכד' חשיבות ראשונה במעלה בהתרשמות הראשונית. כבעלי עסק הייתם רוצים ליצור רושם של כמומחים ומקצוענים בתחומכם,  מה שיביא לכם לקוחות וויסייע לצמיחת  העסק. על כן מן הראוי שהמקצוענות תשתקף גם בפן העיצובי של חזות העסק. עיצוב מקצועי ניתן לקבל רק ממעצבים מקצועיים בתחום.

כאשר אתם משקיעים בהיבטים השונים של העסק  בדגש עלניראות העסק, גם הלקוחות שלכם יתרשמו מכם, וידעו שתשקיעו גם בהם.

מצורף כאן אחד הדברים הראשונים שמופיעים ברשימה של ערוצי שיווק, (מתוך קורס לשיווק עסקים קטנים ובינוניים)
"ודאו שבערוצי השיווק שלכם יש: כרטיס ביקור, נייר מכתבים – ממותג עם כל פרטי ההתקשרות – עיצוב הכי מצוין! על ידי מעצב/ת גרפי/ת ויושב במחשב שלכם".

כמה זה עולה?

התמחור הוא לפי פרוייקט , היקפו, מורכבותו וכו'.  המחיר נקבע לעיתים לפי מספר שעות עבודה משוער,  שיש להשקיע בפרוייקט.  נקבע גם לפי דברים נוספים שיש לכלול כגון:  עלויות אחזקה ושימוש  בתוכנות , פונטים, מאגרי תמונות, הסתייעות באדם נוסף למשל מתכנת, מומחה לשיווק וכו'. ישנם גם מבצעים שהמעצב עושה מעת לעת  לזמן מוגדר, ליום מסויים או למספר ימים, ואז יש הנחה משמעותית על העיצוב.

איך אפשר לוודא שאהיה מרוצה מהתוצאה?

בפגישת ההיכרות אנחנו משוחחים אודות העסק על מנת להבין את צרכי הלקוח/העסק: מה מהות העסק, מהם המוצרים, מיהו קהל הלקוחות הפוטנציאלי ועוד. שומעים, רואים ומתרשמים, עוברים על שאלון היכרות עם הלקוח והעסק (בריף) ומגבשים הבנה משותפת של הצרכים.

עם קבלת הסקיצות הלקוח מביע את דעתו על ההצעות הראשנות של העיצוב, מתקיימת שיחה והתייעצות הדדית על מנת לקדם את הפרוייקט. התהליך נעשה תוך קיום קשר רציף עם הלקוח על מנת להבטיח שהתוצאה תענה על צרכיו ותשביע את רצונו.

אני מאמינה בשקיפות מלאה בתהליך. לכן אציין כאן  את הדבר הבא –  באם הלקוח ממש לא מרוצה בשלב הסקיצות  הראשוני,  יש אפשרות המוגדרת בהצעת המחיר לסקיצה נוספת,  אם בכל  זאת  הרעיונות  העיצוביים שהושקעה בהם חשיבה ועבודה, עדיין לא מספקים את הלקוח –  המעצב מקבל תשלום על הסקיצות (כמסוכם מראש)  והלקוח והמעצב נפרדים.

FacebookWhatsAppEmail

כתבו לי מה דעתכם

כתובת האימייל לא תפורסם באתר.

ניתן להשתמש בתגיות HTML ובתכונות אלה: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>