לפני מספר חודשים קיבלתי פנייה לעיצוב לוגו מאויר. יצירת לוגו היא אחד התהליכים המרתקים והמרגשים עבורי, כין שיש כאן העברה של רעיון (של עסק) – דרך דימוי חזותי.
בקס פטיסרי פנו אלי ובקשו להדגיש מסרים מסויימים הקשורים לעסק, כגון משהו בין לאומי לא ישראלי, אהבה לחורף, לקור, למשקה חם לפינוק. משהו שמשדר גם רוך, מילות מפתח נוספות שעלו בבריף היו אותנטיות, ייחודיות, בלי פוזה, ניחוח צרפתי, יושרה, מקצועיות, איכות גבוהה.
הרצון שלהם היה שימוש באיור של בעל חיים – סנאי, או אולי שועל?
הסקיצות מציגות גם אפשרות של לוגו ווקטורי מתומצת, ושימוש בחלל נגטיבי, לאחר ברור נוסף הלקוחות רצו לוגו שמאוייר באופן קלאסי.
הכיוון של שימוש במוטיב של סנאי הוא מאוד ייחודי, מאוד משדר חו"ל. סנאי הוא גם מאוד חמוד ומתוק ויש לו קונוטציות חיוביות בניגוד לשועל. (כן גם שועל יכל להיות חמוד אבל ברוב האגדות והמשלים השועל ערמומי, וזה לא היושרה שהם רוצים לשדר).
כדי להדגיש את הרעיון של הפטיסרי, ובמילות המפתח הניחוח הצרפתי, בחרתי להלביש את הסנאי בברט. בכדי להדגיש את הפטיסרי, הסנאי אוחז בפרי יער ולא בדבר הכי נדוש וצפוי – בלוט או אגוז.
הלוגו מוצע ללקוח עם אפשרויות שונות לרקע, חוץ מהלוגו בשחור לבן. למשל גוון קרם, עם מסגור שיכול לנוע בין אליפסה, עיגול, או צורת באדג' הכוללת גם את השם באנגלית.
הלקוחות קיבלו בשלב זה גייד ליין Guide Line מסודר עבור הלוגו.
הלוגו משלב זה עבר לעבודה אצל גרפיקאית בשם אילי שאחראית על כל נושא האתר והמארזים של בקס פטיסרי.