בתהליך עיצוב לוגו לבית עסק, נלקחים בחשבון הרבה פרמטרים. שם העסק היה קציר גלס ביטוח ופיננסים, ששונה לקציר גלס ביטוחים ופיננסים.
הלקוחות בקשו שיהיה כרטיס ביקור משותף לשניהם. סלוגן לא היה בשלב זה, ונוסף בשלב מאוחר יותר.
בחרתי בנוסף לשמותיהם להשתמש באלמנט צורני שנובע מן החיבור בינהם, חיבור בעל תנועה ומשמעות, של האותיות הראשונות של שמם.
בחרתי באותיות עבריות בלבד, משום שהם פונים לקהל יעד ישראלי.
הידד קציר ותומר גלס הם שני סוכני ביטוח שחברו יחד לשותפות עסקית.
מתוך שיחה ושאלון הבריף עלו ערכים שכללו את אפיון זהות העסק וערכיו, בדיקת קהל יעד, ועוד. המטרה היתה ליצור לוגו על פי ערכי המותג, אשר ילווה אותם בכל המוצרים של החברה.
הרעיון המרכזי היה שרות אישי, טיפול הוליסטי שהכוונה בו היא, שהוא כולל את כל תחומי החיים. ובנוסף, מכירת כל מוצרי הביטוח והפיננסים.
הדגש הושם על דבר חדש שמשדר שילוב של שניהם. כל אחד מומחה בתחומו – בעסק אחד, שנותן שרות שמכסה את כל תחומי הביטוח.
הערכים הם יושרה אמינות, ייחודיות, שמירת מוניטין, חדש עם שימור הישן.
שלבי עבודה: סקיצות ידניות, ומעבר לבנית הלוגו במחשב.
למטה מוצגים מספר לוגואים לבחירה ע"י הלקוחות. הגירסה הנבחרת הראשונה היתה מורכבת מסמל ושם העסק.
הסמל מורכב משילוב שתי האותיות ק' ו- ג, בניתי את השילוב בינהם כך שיצרו תנועה,
ויצרתי אותיות ק ו- ג חדשות שמהוות היפוך אחת של השנייה.
כך גם ניתן לזהות את הסמל גם כאשר הוא הפוך. הלקוחות העדיפו שהסמל יתקרב בעיצובו לאותיות הפונט, וכך יצרתי עבורם את העיצוב הסופי. בשלב האחרון ממש הם הוסיפו סלוגן ששילבתי עם הלוגו.
אחרי בחירת הלוגו – הצעתי ללקוחות מספר גירסאות לקו העיצובי והשפה הגרפית של כרטיס הביקור.
העיצוב הזה יבוא לידי ביטוי בכל המוצרים השיווקיים שלהם – נייר מכתבים, מעטפות ותמונת חתימה למייל.